lördag 26 januari 2013

Vantar LOVVIKA i lopi och ny design Mössa RUT

Stickade ett par lovvika vantar i Álafoss Lopi från mönstret Lovvika i min butik förstås. Se länk på sidan till höger för att komma till butiken.
Damstorlek, svarta. De blev till en en bussresa tur och retur till Linköping. Hade lite tid och sticka då. Härligt var det!





Efter det har jag börjat med en ny mössdesign. Jag gillar den starkt. Har börjat på en till alldeles för 1 h sen. Men var bara tvungen att fota den som var klar. Ska sy in trådar och sånt på den bara. Kallar designen RUT och den kommer förstås dyka upp i butiken så småningom. Den är både isländsk och svensk kan man säga :)

Just denna passade min dotter. Men hon vill ha en rosa med gult så det blir en sån sedan också.
Men först blir det till att sticka en sådan här mössa till en kund.

Jag gjorde ju klart en sittdyna till för ett tag sen också. Men den blev inte helt bra. Jag testade ett nytt sätt med vartannat varv stolpar och vartannat varv fm.Men den blev lite bucklig. Måste öka lite mindre nästa gång. Så här såg den ut innan tovning. Efter tovning har jag ingen bild än. Tog aldrig någon.
Dags och fortsätta sticka lite framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg