torsdag 1 november 2012

Stickningen har legat på is 1 månad

Jag har haft fullt upp med firman Islina Garn och Design och med en distanskurs jag läst så det har liksom knappt funnits någon tid att sticka. Jag har fått plugga istället. Det har blivit mycket läsning.

Men jag hoppas att jag ska bli klar snart med ytterligare en SEGEL tröja, dvs en isländsk tröja med segelbåtar.

Annars får jag visa upp ett av mina senaste mönster. Jag fotade Olivia hemma i hallen och satte henne framför en bild jag tagit på Island, som föreställer Dettifoss, ett jättekraftfullt vattenfall:

Mönstret finns att köpa för att sticka själv här: http://islina.se/produkter/monster/enstaka-monster/monster-hasthjarta-islandsk-barntroja-med-hastar-nr-21.html

Sen har vi  ett raggsocksmönster i Álafoss Lopi, som jag har satt ihop en enkel bild på:

Mönstret finns att köpa för att sticka själv här: http://islina.se/produkter/monster/monster-pa-pdf-fil/monster-raggare-ullsockar-i-alafoss-lopi-nr-24.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg