onsdag 14 november 2012

En liten båt snart klar!

Ja det går trögare än trögt. Jag har ju studierna nu att tänka på. Studerar kvällstid. Och det är tur det för jag fick högsta betyg på första kursen. Tentan skrev ju för 2 veckor sedan och yes vad glad jag blev när jag fick resultatet. Högsta betyg!
Nu gäller det att fortsätta på samma nivå.
Stickningen blir av lite då och så. 2 varv per kväll så där på tröjan.
Här har vi snart en liten båt klar eller flera stycken:
Sen har jag förstås en annan grej för mig. Jag ska ju vara med i Stickameras julkalender, eller Islina Garn och Design ska vara med där. Så jag har ju skrivit ihop ett mönster som blir gratis. Ett mönster som såklart inte finns någonstans. Så det blir ju en överraskning. Säger inte när jag har en lucka men luckan kommer iallafall i December någon gång. Ska bar fota slutarbetet och sen är mönstret klart.

Nej nu är det dags att äta lunch en snabbis, jobba lite grann och senare hämta barnen.


3 kommentarer:

  1. Hej Hej! Jag skulle vilja sticka den här tröjan och har två frågor. Det går väl bra att bara skippa dragkedjan om man skulle vilja det? Den görs väl ändå sist? Sen undrar jag om du har stickat denna i andra färger än den tröjan på mönstret? Var så himla fin mörkblå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej! Jodå det går bra att skippa dragkedjan. Man måste va noga bara att mönsterrapporten går jämt ut dvs en segelbåt, så att man inte får en halv båt någonstans. Kul att du gillar den förresten. Nää har inte testat någon annan färg. Det här är andra mörkblåa tröjan jag gör. Men jag kan tänka mig att mörkgrå eller svartgrå kan vara fint också. Du får helt enkelt fundera på det. Här finns mönstret att köpa iallafall :
      http://islina.se/produkter/monster/monster-pa-pdf-fil/monster-segel-islandsk-stickad-troja-nr-19.html
      Garner hittar du ju på samma sida om du inte redan har det :) Lycka till!

      Radera
    2. Tack så jättemycket för hjälpen! Jag funderar lite på att testa att göra en svartgrå :) Ska ta och köpa mönstret!

      Radera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg