fredag 6 juli 2012

2 tröjor på gång!

Jag började att sticka en tröja i plötulopi, 1 tråd. Jag fick inspiration från de tovade vantarna så jag satte igång direkt efter dom. En arm har jag hunnit göra.
 Vi får se hur tröjan blir. Jag gör den ur huvudet bara så det är bara att hoppas att den blir bra. Tar förstås anteckningar så att jag ska kunna göra ett mönster av den om den blir bra.

Sen fick jag en beställning på en tröja med segelbåtar. Så jag satte igång och designade en ny tröja och skrev ner ett helt mönster. Sedan var det bara att börja sticka. Jag gör den i Álafoss Lopi, som de äkta isländska tröjorna görs i förstås. Har precis snart gjort klart armen. Nu blir det till att sticka lite på semestern så får vi se när den blir klar. Jag kommer att göra klart den innan jag fortsätter med min egen tröja ovan.
Jag känner på mig att den kommer bli jättefin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg