tisdag 7 februari 2012

Isländsk dödskalletröja barn

Jag har haft en period där jag inte varit så intresserad av att sticka. Det har väl pågått i 3 veckor nu men nu när jag äntligen är klar med dödskalletröjan för en 8-9 åring känns det lite roligare igen. Såå otroligt segt det har gått att avsluta den.
Jag har precis lagt den i baljan, dvs den tvättas i denna stund. Sen ska den bara plantorka och sist blir det till att sy i dragkedjan. Måste ut och fota grannens pojke i den sen också så jag får en fin bild till mönstret, som jag kommer att sälja i nätbutiken (www.islina.se).

Så här såg tröjan ut för 30 minuter sedan:


Nu får vi se om jag är lite mer produktiv den kommande tiden. Ska iaf göra klart sambons ull-kalsonger nu. Det är kallt att cykla när det är -10 grader.

3 kommentarer:

  1. Jättefin! Synd man inte har någon i den åldern att sticka till!

    SvaraRadera
  2. Hej! Så duktig du är tröjan är jättefin hade passat mitt barnbarn.
    Hur får jag tag i mönstret?

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg