söndag 11 december 2011

Isländsk stickad tröja till hundar

Jag har gjort klart en stickad tröja till hundar i léttlopi. En söt liten tröja till små hundar som Chihuahua och dvärgtax bland annat. Gjorde den i rödbrun och jag gillar den färgen. En färg jag skulle kunna ha på en tröja till mig själv faktiskt.

Så här ser tröjan ut:


Det är förstås svårt att föreställa sig hur den ser ut på en hund. Därför kommer här även en liten bild på en hund med en tröja på sig:


Färdigstickade tröjor kommer jag att sälja i min nätbutik. Här kommer en direktlänk till den senaste tröjan:
http://islina.se/produkter/fardigstickat/till-djur/islandsk-stickad-hundtroja-for-sma-hundar-s.html

Jo en annan sak jag måste tipsa om, som jag ska sätta igång och sticka alldeles strax är dessa fina kärleksvantar för 2:

Det är bara att sticka in varsin hand och hålla varandras händer. Mysigt för kärlekspar förstås. En rolig julklapp också. Ska sticka en sådan i julklapp faktiskt.
Här kommer direktlänken om man vill köpa mönstret:
http://islina.se/produkter/monster/monster-pa-pdf-fil/monster-handtak-20-islandska-vantar-i-lettlopi-1.html
Garnet som behövs är Álafoss Lopi, 2 st nystan i olika färger.

När det gäller stickningsprojekt så håller jag faktiskt på med en till hundtröja i storlek L. Och sen tänkte jag göra en i storlek M också. Efter det blir det nog kärleksvanten. Eller kanske emellan det. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg