lördag 5 november 2011

Isländsk tröja "Lopapeysa" - VATNAJÖKULL - färdig!

Nu är tröjan klar. Luvan färdig. Dragkedjan isydd. Det enda som saknas nu är att sy i en namnlapp där det står Islina på. Sen ska den skickas iväg till tjejen som beställde den. Hoppas nu bara att den passar och att hon blir nöjd med den. Fast det är inte hon själv som ska ha den utan hennes pojkvän skulle få den. Hoppas nu bara att inte han hittar min blog på något sätt och ser tröjan i förtid. Ska bli intressant att höra vad han tycker om den.

Jag tycker iallafall att den blev jättefin. Det enda jag funderar lite på om man kanske skulle gjort annorlunda är snöret i luvan. Man kanske borde köpt ett snöre och satt i men det kan man ju alltid göra i efterhand.

Mönstret förresten har jag ritat upp själv efter hennes önskemål. Så det kommer jag att skriva ihop och sälja så småningom i webshopen.

Här kommer två bilder på tröjan. Min sambo fick såklart stå modell.
På den första kan man se snörena i luvan:


Här är en bild med snörena instoppade:


Jag kommer att kalla tröjan VATNAJÖKULL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg