tisdag 29 november 2011

Gråsvart isländsk stickad barntröja (lopapeysa) med luva klar!

Jag har blivit klar med min stickade barntröja för en 3-4 åring. Det tog tid för jag hade ingen lämplig dragkedja hemma. Åkte iväg och köpte en och har nu äntligen sytt i den.
Tyvärr vill min 3-åriga dotter inte stå modell så jag kommer inte få någon fin bild. Hon är otroligt viljestark nu och grinar bara om hon får på sig tröjan och då blir det bara tråkiga bilder ändå.
Tröjan är stickad i Álafoss Lopi och mönstret har jag gjort själv. Det är faktiskt samma mönster med små ändringar som vuxentröjan jag gjorde för ett tag sen. Jag gillade mönstret så mycket att jag ville testa och göra en barntröja också.
Här kommer en bild på tröjan:



Den är förresten till salu via denna länk:
http://islina.se/produkter/fardigstickat/trojor/islandsk-stickad-troja-med-luva-barn-3-4-ar.html

Sedan ska jag också tillägga att de isländska kragarna jag gjorde i förra blogginlägget finns mönster att köpa i min nätbutik.


Och här är länken till mönstret om du vill köpa det:
http://islina.se/produkter/monster/monster-pa-pdf-fil/monster-rjupa-11-islandsk-krage-i-lett-lopi.html

1 kommentar:

  1. Hej var med och tävla om dagens blogg där alla mina 100-200 läsare kan blir din här på
    http://laakinoiise.blogg.se/2011/november/dagens-blogg-tisdag-4.html#comment
    ska vi följa varandra på bloglovin?
    Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer! :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg