söndag 2 oktober 2011

Isländsk höstig stickad tröja nästan klar!

Jag är klar med den gröna isländska tröjan äntligen, eller inte helt klar. Ska sy ihop under armarna, tvätta den och sy i en dragkedja. Det blir en svart dragkedja.
Men tröjan blev en Large faktiskt, så jag kan inte ha den själv. Det kan bero på att jag började sticka den när jag var gravid och tänkte väl då att jag skulle ha den på mig ganska snabbt. Men annat kom i vägen och den blev ju aldrig klar.
Så nu blir det istället så att jag kommer att sälja den här tröjan i min webshop. Den är stickad i 3 trådar plötulopi och är otroligt varm. Perfekt när det börjar bli kallt. Jag svettades här inne när jag provade den, puuh. Och eftersom den är i 3 trådar är den ganska tjock. Det är likvärdigt med att sticka i Álafoss Lopi eller aningen tjockare nästan tycker jag.
Jag gillar verkligen mönstret. Ritade upp det själv. Så mönstret kommer jag också lägga upp till försäljning i webshopen sen.
Så här ser tröjan ut just nu utan dragkedja och så:

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg