torsdag 13 oktober 2011

3 halvfärdiga isländska projekt!

Jag har såklart börjat med nya projekt sedan tröjan blev klar. Jag började för ett tag sen på en isländsk tröja i Álafoss Lopi, som en kund har beställt. Det blir en vit tröja med luva. Mönstret har jag gjort efter kundens önskemål så det ska bli intressant och se hur den blir. Mönstret ska gå i grått och svart.
Än så länge har jag gjort klart kroppen. Ikväll sätter jag nog igång med en av armarna. Här har vi arbetet som det ser ut nu:


Sedan fick jag ett infall för några dagar sen och började sticka en isländsk mössa i Álafoss Lopi. Den blev riktigt fin. Har tvättat den och nu är den precis torr. Så jag ska bara sy ihop ett fleece innertyg, virka en kant och virka snören att knyta under hakan. Sen är den klar.
Här är en bild på den just nu:


Igår var första stickkvällen också förresten. Efter att jag blev klar med kroppen till isländska tröjan ville jag inte börja på armarna direkt utan började på en mössa till min dotter istället, i samma stuk som mössan ovan fast i rosa. Det här rosa Álafoss Lopi nystanet var någon specialfärg dom hade i Álafoss i Mosfellsbaer när jag var där innan vi flyttade från Island. Jag köpte på mig ett par nystan för det var ju en så härlig fin färg. Olivia valde det själv. När hon såg att jag stickade på den gråsvarta mössan ovan ville hon ha en sån fast rosa sa hon. Och så fick det bli. Har gjort öronlapparna än så länge och satt ihop den:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg