måndag 27 september 2010

Två olika projekt igång - isländsk tröja och vanlig polo

Jag håller nu på med två olika projekt. Det var rea på Europris så jag gick dit och tittade och det blev att jag köpte garn till en polotröja till mig själv och satte igång och stickade den direkt. Jag har tänkte länge på att göra en randig polotröja med turkos och blå, som ser ut så här just nu.



Innan dess startade jag ju tyskens isländska tröja i 4 trådar plötulopi. Men jag har inte kommit så långt med den. Känns inte så jättespännande och kul att sticka på eftersom han inte hör av sig. Så här lite har jag hunnit med att göra:



och nu är det bara 2 veckor kvar tills alla möbler ska vara ute ur lägenheten för frakt mot Sverige. Efter dom 2 veckorna får man väl roa sig med att sticka på kvällarna efter att Olivia har somnat om jag hinner. Är otroligt trött som vanligt.

Här kommer en till bild på Olivias rosa lopapeysa (isländska tröja):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg