söndag 6 september 2009

Ett välgörenhetsprojekt klart

Nu skulle jag egentligen sticka på min islandströja men det blev en liten avstickare, haha. På stickkvällen så hade Lisa ett förslag att alla skulle sticka något till behövande barn. Specifikt till föräldralösa barn i Bosnien. Hennes blivande man är från Bosnien fast dom bor såklart båda här på Island. Jag gick med i projektet eftersom jag ändå har så mycket garn hemma. Hade ett par gråa nystan som legat i flera år, några svenska nystan ren ull. Dom tyckte jag inte själv om speciellt mycket så dom fick det bli.
Jag gjorde en liten stickad luvtröja. Men sen när jag hade sytt ihop armarna med kroppen såg det inte klokt ut. Jag stickade förresten med stickor 10. Det var ett rätt tjock garn. Iallafall så var jag tvungen att göra något åt tröjan. Så jag hittade ett svart garn i samma tjocklek ungefär som jag använde till att virka en en kant på armar, kropp och luva och en liten rand över dom fula sömmarna. Så här blev tröjan:

Framifrån:


Bakifrån:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg