lördag 28 februari 2009

Söt stickad babyklänning och stickade sockor (tofflor) klara!

Nu har jag gjort klart klänningen till Olivia och det blev ett par tofflor eller sockor eller vad man ska säga. Dom blev jättesöta och klänningen också.
Klänningen blev lite ojämt stickat dock för det var så tunn tråd och så små stickor. Jag var inte riktigt van. Den stickades med 100% alpacka och stickor 2,5 och 3. Mönstret finns på www.garnstudio.com. Toffelmönstret tog jag förstås från klänningen så att det skulle matcha.
Så här blev restultatet:



Det blev knäppning uppe vid halsen i bak. Jag hittade två matchande knappar. Så här ser baksidan ut:


Och här kommer en liten bild på bara sockorna/tofflorna. Dom blev såå söta:


På tisdag ska jag sätta på henne klänningen och sockorna och sedan ska vi åka till mitt jobb. Alla vill ju se lilla sötisen. Så då blir det kaffe och tårta på jobbet. Då ska jag ta lite kort på henne och lägga in en söt bild här sen.

3 kommentarer:

  1. Så fin klänning och sockar!
    Ojämn stickning kan försvinna vid försiktg tvätt. En ojämn stickning kan också var det som "bevisar" att det är handstickat! Med tiden stickar du troligen allt jämnare...

    SvaraRadera
  2. Å vilken jättefin blogg, väldigt snygga saker du gjort!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg