måndag 5 januari 2009

Stickade och tovade tofflor i julklapp och ska börja på bebisklänning!

Julklappen jag gjorde till Johan var ett par tovade tofflor. Jag använde ett garn som bestod av 80% baby alpaca och 20% silk och stickade enligt ett mönster jag hittade på garnstudio.com. Sedan lade jag in dom i tvättmaskinen i 60 grader med tvättmedel utan enzymer och ingen förtvätt. Resultatet blev jättebra. Dom blev jättetjocka och passade Johan precis. Sydde på en liten knapp också.
Så här såg det ut i olika steg:


Och här är en bild till på färdiga resultatet:


Sedan har jag inte gjort något mer inom stickväg. Inte startat något nytt. Jag skulle ju starta en klänning till Olivia men jag blev helt utmattad dagen efter julafton och sov bara hela dagarna. Var endast uppe på kvällarna. Och sedan kom hon visst ut en vecka för tidigt. Den 30:e december föddes våran lilla flicka. Så nu har jag fullt upp med henne. Har inte stickat på minst 2 veckor. Så jag hann aldrig göra en klänning till henne.
Jag är så himla trött nuförtiden. Ammar på nätterna och sover riktigt lite så det finns ingen energi eller tid till annat just nu. Måste springa iväg och amma nu. Men så fort jag orkar ska jag börja på den där söta lilla klänningen.

3 kommentarer:

  1. Grattis. Jag har kollat din blogg från o till i några veckor. Du är sååå duktig. Lycka till nu. Esin stallarholmen

    SvaraRadera
  2. Så många fina Isländska tröjor du stickat!!!
    Jag stickar det sista på min första till dottern.
    Nu är jag lite sugen på att sticka en till mig själv också och letar lite och hamnade hos dig. :-)

    SvaraRadera
  3. Tack tack! Hoppas ni får lite inspiration iallafall! Det är himla kul att sticka isländska tröjor. Det går så snabbt eftersom garnet är så tjockt och stickorna så stora :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg