torsdag 6 november 2008

Isländsk stickad mössa, 26 stickade rutor klara till filten och hemligt projekt på G!

Jaa tiden går. Nu är är jag inne på min 32:a vecka av graviditeten och förra helgen måste jag säga att jag fick tillbaka stickångan helt. Jag stickade massor. Precis som innan graviditeten.

Jag fick för mig att jag ville göra en mössa i Alafoss lopi så jag satte igång med det på lördagen och blev klar med den lite senare på kvällen innan jag och min älskling gick på bio. Den blev till honom! Men jag skulle själv kunna ha den. Den var dock lite stor för mig. Ska nog göra en till nu till helgen fast mindre och med ett annat mönster och i en annan färg.

Så här blev resultatet:


Och så här såg den ut på Johan:


Sedan håller jag fortfarande på med filten till soffan. Är uppe i 26 rutor nu. Tänkte väl hinna med en ruta idag på stickkvällen som börjar ganska snart. Dags att bege sig snart.
Det går väldigt långsamt måste jag säga och det beror ju förtås på att man är van att sticka med tjockt isländsk garn. Detta garn är ju himla tunt om man jämför. Sedan är det en aning tråkigt nu faktiskt. Det var kul i början. Men det är ju samma sak om och om igen och det blir lite långtråkigt efter ett tag. Vill så gärna börja på nya saker nu men får försöka att göra klart den här först. Min princip har ju egentligen varit att bara hålla på med en grej i taget och göra klart den innan jag börjar med nästa. Men jag tänjer lite på det nu, hihi.

Jag började faktiskt på ett nytt projekt. Men det är hemligt. Lägger upp en bild så kan ni ju alltid gissa er till vad det ska bli, hihi.


Så fort jag är klar med hemliga projektet och filten ska jag börja på något fint till våran lilla Oliva i magen. Hoppas hon inte hinner komma ut innan dess bara. Nu är det ju bara ca 8 veckor kvar.

Jo förresten, jag lade in ett mönster under "Mina gratis mönster" i spalten till höger. Jag skrev ner det i word och ritade diagram i excel och gjorde om till en pdf. Det är endast i storleken XS men duktiga stickare kan nog ändra storleken själva. Det är väl mönsterdiagrammet som är det viktiga. Jag vet att Ulrika kommer göra en sådan tröja. Hoppas någon annan kommer använda det någon gång. Låt mig gärna veta isåfall, det vore kul.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tycker din "Vitsippetröja" är jättefin och skulle gärna sticka den själv. Jag skulle gärna veta vilka mått det är på den. Är lite rädd att den kan vara för liten för mig.

    Hälsningar Johanna

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg